Nils en huiswerk... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Daphne Groot - WaarBenJij.nu Nils en huiswerk... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Daphne Groot - WaarBenJij.nu

Nils en huiswerk...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Oktober 2011 | Noorwegen, Oslo

Oke oke,

Misschien is het iets van een maand terug dat ik voor het laatst iets gepost heb op deze website, maar daar komt nu verandering in. In het kader van Studie Ontwijkend Gedrag moest ik in eens aan dit blog denken.

Eigenlijk moet ik nu namelijk een artikel lezen van Huston et al, 2008. Over de supra-, sub- and en- glacial ecosystems. En daar 5 vragen over beantwoorden, helaas is het geschreven door zo'n wetenschapper die alleen in moeilijke woorden kan denken en schrijven.... Als gevolg daarvan heb ik al 10 keer de eerste allinea gelezen en nog steeds niet begrepen wat daar staat...

Maar genoeg over huiswerk. Veel belangrijker is: Nils is hier! Na een onverwachte logistieke tegenvaller is hij toch met het vliegtuig naar sogndal gekomen. Ik heb hem woensdag van het mega kleine vliegveldje opgehaald met de bus.

Heel fijn om Nils weer te zien! De volgende dag gelijk maar een berg beklommen, want het was mooi weer! Stedje, de "kleine stijle lastige berg in de achtertuin" Heerlijk om eens iemand anders te horen mopperen over de glibberige modderige paden en spierpijn....

Boven op sneeuwde het en Nils heeft foto's gemaakt, (die komen vast nog). De volgende dag even rustig aan... Ik dacht we kunnen wel eventjes naar een supermarkt hiken in een plaatsje verder op. Alleen was de weg langer dan we dachten. Dan maar met de bus terug. Helaas was die net een kwartier daarvoor vertrokken en de volgende bus ging pas 2 uur later... Gelukkig waren we vlak bij lisa haar hutje en was ze thuis. Nadat we de hond hebben uitgelaten heerlijk bij lisa soep gegeten. Terug met de bus. Zaterdag vertrokken we met de bus naar de vikicamping http://www.vikicamping.no/english/. De bus nam een ruime omweg dus ook nog wat van de omgeving gezien. De volgende dag maar weer eens gehiked (het is noorwegen, wat moet je anders?) Het weer was prachtig, en het uitzicht was mooi, maar onze benen hielden het voor gezien. Dus hebben we het op een kwart van de wandeling (Dus nog wel 2 uur later) opgegeven en zijn we teruggegaan naar ons knusse hutje.

Bergen zijn wel mooi hoor... Maar ze staan wel een beetje in de weg.... Bijvoorbeeld als je van zonneschijn houdt.

Ala , als Nils weer in het vliegtuig zit komt er vast nog wel een verhaaltje met onze belevenissen in bergen.

Groetjes,

• 17 Oktober 2011 - 15:27

Miriam:

Veel plezier met zn 2en!! :)

• 18 Oktober 2011 - 08:57

Mama:

Gezellig weer een verhaaltje bij de koffie :).
    Lees ik daar trouwens waardering voor ons vlakke kikkerlandje of gaat dat wat te ver?

Camping ziet er overigens prima uit, alhoewel niet zo basic als ik me dat voorstelde: na een urenlange klim eindelijk in de blokhut, waar een houtvuur knettert (nadat je die zelf aangemaakt hebt, vermoedelijk) en je buiten op een hudo (zoek die maar op :) ) je behoefte moet doen.

Wat die eerste alinea betreft: gewoon overslaan, misschien valt de rest wel mee. In ieder geval: sterkte ermee.

Hey lieve beiden, geniet nog een paar dagen van elkaar en ik kijk uit naar het volgende verslag van jullie belevenissen. Hoef je niet per se voor te SOGgen, hoor.

Liefs voor jullie beiden,

mama