Reisplannen... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Daphne Groot - WaarBenJij.nu Reisplannen... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Daphne Groot - WaarBenJij.nu

Reisplannen...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 Augustus 2011 | Nederland, Leeuwarden

Whoooo... Komt nu toch wel aardig dichtbij!

Morgen veel te vroeg op! Namelijk kwart voor zes, en dan begint mijn lange reis naar Sogndal. Eerst met de auto naar schiphol, dan met het vliegtuig naar Oslo, vervolgens met de trein naar bergen. Daar eventjes een nachtje koesen, en dan met de bus naar Sogndal.

Een vrij lange reis, en ik moet zeggen ook best wel weer een beetje spannend. Ook wel lekker om weer eens in mijn eentje op pad te gaan. Hoewel ik Nils en ons huisje samen wel onwijs ga missen. Bijna mijn webcam vergeten! Dat kan natuurlijk absoluut niet.

Wat betreft de reis er naar toe heb ik gehoord dat de treinreis van Oslo naar Bergen echt heel gaaf is om te zien. Dus ik hoop dat ik niet de hele tijd lig te slapen. Als dat wel gebeurt kan ik altijd nog de korte versie van de reis op dvd kopen... Voor als vast een eerste impressie kan je de link hier onder copy en pasten. http://www.visitnorway.com/en/Articles/Theme/Getting-here-and-around/The-worlds-best-train-ride/

En als ik dan ben aangekomen in Sogndal, staat Bjarne (iemand van de school daar) daar om op te halen en me mijn kamer te laten zien. In principe was dat wel allemaal al door school geregeld alleen door vakanties en te laat in schrijven wist ik pas gisteren dat er ook een kamer voor mij gereserveerd was. Wel heel erg fijn om te weten.

En als het goed is begint dan vrijdag de party. Het 10 jarig bestaan van de opleiding word gevierd met wat lezingen. (want dat is altijd heel erg leuk ;) Maar ook BBQ en boozzz...
Een feestje van 2 dagen en daarna een kater ontbijtje op zondag. We hebben er zin in!

Waar na maandag het echte werk begint met een intensieve taalcursus: Noors voor studenten, ofzo.

Maar uhm, eerst nog op weg. Ik denk dat ik nog eventjes de laatste kilo's kleren in mijn tas probeer te prutsen. Ben bang dat het morgen super warm weer is, (zelfs in noorwegen) en dat mijn plan om drie dikke vesten en warme laarzen aan te trekken, om ruimte in mijn koffer te besparen, helaas niet doorgaat...

Hadet bra!

  • 02 Augustus 2011 - 18:55

    Evelyn:

    Klinkt goed allemaal! Ik ga je volgen! Xx

  • 02 Augustus 2011 - 18:56

    Miriam:

    Hoi Daphne!

    Heel veel plezier en geniet ervan! Ik zal je verhalen volgen!

    xx

  • 03 Augustus 2011 - 09:49

    Ingrid:

    Ik had vannacht nog over je gedroomd en dat ik een warme sjaal voor je zou breien maar we de goeie wol niet konden vinden :P hahaha... Veel plezier met deze lange reis en hopelijk dat ik je daar ergens eens kan opzoeken. oxox

  • 03 Augustus 2011 - 16:13

    Mama:

    Leuk verhaal hoor meissie.
    Sorry dat ik de tijd niet zo in de gaten hield, niets voor mij eigenlijk, snap dat zelf ook niet zo, maar gelukkig haalde je je vliegtuig wel.We hebben je vliegtuig nog zien wegtaxien, maar het wegvliegen gemist. Zonder dat is het toch goed gegaan. :)

    Noa vond het Schiphol gebeuren erg interessant, liep met grote ogen rond. Zo leuk. Heb net de treinlink bekeken. Ik hoop toch echt wel dat je wakker bent gebleven. Door zo'n omgeving rijden en dan in slaap vallen...
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    xx

    mama

  • 04 Augustus 2011 - 18:00

    Papa:

    Ik zag je vliegtuig wél vertrekken. SAS-toestel dat precies op tijd vertrok.
    Volgens Nils kon dat niet, want die dacht een soort directe verbinding met cockpit te hebben geregeld. Hij zou eerst wel geïnformeerd worden.
    Als wantrouwige digibeet, had ik twijfels, vertrouw ik meer op wat ik gewoon zie gebeuren.
    Noa vond het mooi op Schiphol, maar toen Suuz zei dat je in het vliegtuig zat, wilde hij per se ook. Wat moet zo'n joch nu in Noorwegen?

    Veel plezier en werk ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 44097

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Augustus 2015

Indonesie

03 Augustus 2011 - 18 December 2011

From mountain to fjord

30 Oktober 2006 - 08 Juni 2007

Australië

Landen bezocht: